top of page
  • Foto del escritorAnna Gomez

QUÈ M'EMPORTO?

Actualizado: 9 jun 2022

Ja estem amb el compte enrere engegat, ens trobem als darrers dies de classe i es nota que els dies ens pesen i que tenim ganes de descansar. Abans de fer-ho, però, considero necessari considerar tot allò que m'emporto de l'assignatura de Pensament Computacional i Programació i així poder tancar el semestre com es va iniciar; amb una reflexió.


Recordo començar amb un test per posar a prova el nostre coneixement sobre la computació i la programació. Em va semblar una mica complex, però alhora em va generar curiositat i em vaig quedar amb moltes ganes de descobrir què era el que em presentava aquesta assignatura.


Vam encetar la matèria amb una activitat pràctica que consistia a programar sense endolls. Per grups, vam haver de crear una programació per a poder construir una torre de gots. Seguidament, vam fer un "flashback" a l'any passat, i vam treure la pols als nostres projectes d'Scratch, aplicant modificacions. A partir de llavors vam iniciar el nostre GRAN projecte Scratch tenint present les STEAM i l'originalitat de la proposta. També, vam treballar amb robots i vam gaudir de visites de professionals, com la Nina Coll, qui ens va presentar el Citilab i els projectes que es duien a terme. Hem trastejat robots educatius i hem elaborat una proposta de pensament computacional sense endolls per a dur a terme a l'escola.


Ha sigut un gran encert la manera de presentar les sessions per part de la professora, perquè totes tenien una vessant pràctica. Al final, quan s'experimenta vivencialment és quan s'aprèn. El fet que tinguéssim a l'abast robots físics ha sigut una gran sort, perquè no és el mateix veure un vídeo del robot que poder tenir-lo a les mans.


He pogut desenvolupar habilitats i descobrir les meves possibilitats a nivell de creativitat, imaginació i originalitat. També, he pogut compartir moments amb altres companyes així com fer treballs en equip, on cadascuna ha aportat el seu granet de sorra i s'han creat projectes molt interessants.


Considero que he tingut una gran evolució des de l'inici fins al final de l'assignatura. I això, m'ho he notat jo mateixa en el darrer treball que hem presentat on la meva creativitat ha anat "en crescendo". M'he sentit molt satisfeta amb el resultat obtingut, perquè és quelcom real i viable.


Sempre he sentit interès pel món audiovisual, des de petita m'ha agradat editar vídeos i estar en contacte amb la programació. De fet, vaig començar la carrera d'audiovisuals i multimèdia.


Estic molt contenta amb les optatives de la menció triada, ambdues han sigut molt profitoses i engrescadores. M'emporto un gran aprenentatge en el món de la computació i la programació.


A continuar creixent i aprenent plegats! Gràcies!

4 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo
bottom of page